Home>Zastosowania>Transport kolejowy

Monitoring transportu kolejowego

Kontrola paliwa, monitoring lokalizacji oraz sprawdzanie rozgrzania silnika przed uruchomieniem to niektóre z kilkunastu parametrów, jakie obsługuje system kontroli CarFox dla kolei. Spełniając potrzeby transportu kolejowego, zapewniamy kompleksowe opomiarowanie sprzętu odpowiedzialnego za transport torowy oraz budowę i utrzymanie infrastruktury kolejowej.

monitoring transportu kolejowego
symbol

Najważniejsze korzyści:

  • redukcja wydatków na paliwo (koniec z upustami i fakturami którym nie towarzyszyło realne tankowanie),
  • wyższa ekonomika jazdy (niższe średnie spalania, wyższa żywotność jednostek, niższe koszty eksploatacji),
  • oszczędność czasu poprzez efektywniejsze planowanie  tras,
  • bezpieczeństwo kierowcy, pojazdu i ładunku dzięki GPS i widoczności pojazdu na mapie.

Realizowaliśmy instalacje na wielu pojazdach i maszynach specjalnych, obsługiwane środki to m.in:

  • lokomotywy manewrowe spalinowe (m.in. M62/ST44, SM42, TEM-2)
  • pociągi sieciowe (m.in. PS-00.M/B, MTW100)
  • pociągi do potokowej wymiany sieci trakcyjnej (PWST produkcji Plasser&Theurer)
  • samojezdne pojazdy do utrzymania sieci i oświetlenia (PUSiO)
  • zespół do chemicznego odchwaszczania torów typu CHOT-50A, CHOT-50AM
  • wózki motorowe (drezyny typu WM10, WM10L, WŻM10, WMB10, WM15, WM15A, WM15W) 
  • palownice oraz kafary torowe (PV15,PK-240) i zgrzewarki elektrooporowe (KCM007) – także pojazdy dwudrogowe
  • PV15, PK-240, KCM007 
  • podbijarki torowe tłucznia np. UNIMAT 08, Plasser&Theurer CSM 09-32
  • zgarniarki torowe tłucznia ZTM300
  • profilarki torowe tłucznia SSP 110 SW

Kontrola paliwa dla lokomotyw spalinowych

CarFox dla pojazdów torowych i dwudrogowych to specjalna architektura obejmująca wiele sond pomiarowych pozwalająca dokładnie mierzyć tankowanie, upusty i zużycie paliwa w zbiornikach o pojemności nawet 4000l. 

Specyficzną cechą instalacji dla lokomotyw manewrowych takich jak ST44 czy SM42 jest redundancja, czyli zapewnienie dodatkowych, zapasowych obwodów zasilania, podwójne terminale rejestrujące czy czujniki GPS. Zadaniem redundancji jest zapewnienie najwyższego możliwego poziomu ciągłości działania sprzętu oraz zabezpieczenia przeciw sabotażowego.

schemat instalacji dla lokomotyw

Nasz system pracuje m.in. w PGE Energetyka Kolejowa (dawniej: PKP Energetyka); wykorzystują go również zakłady robót komunikacyjnych oraz torowych takie jak wrocławski Dolkom

PGE Energetyka klient CarFox
Dolkom klient CarFox
tir klienci
instalacje niestandardowe

Porozmawiajmy o instalacji dla kolei

Chętnie wykonujemy instalacje specjalistyczne, posiadamy praktyczne doświadczenie w zakresie instalacji, serwisu i utrzymania systemu kontroli paliwa i lokalizacji dla kolei. Zapraszamy do kontaktu